|
Tremere
|
Geplaatst op 22-03-2007, 13:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Regerend wereldkampioen Nicky Hayden hoopt komende zondag een goed resultaat te kunnen boeken in de Grote Prijs van Spanje. De Amerikaan stelde twee weken geleden hevig teleur in Qatar, waar de eerste race van het seizoen werd verreden. Hayden worstelde het hele weekend met zijn Honda-motor en kwam slechts als achtste aan de finish, terwijl zijn teammaatje Dani Pedrosa een podium scoorde.
"Mijn laatste testsessie op de baan van Jerez ging redelijk goed", zegt de 25-jarige Repsol Honda-rijder. "Ik kijk er dus naar uit om dit circuit weer op te gaan om snel een goed gevoel op de motor te krijgen en veel lol te maken. Ik hoop mij sterk terug te vechten na het teleurstellende resultaat in Qatar. Het kampioenschap duurt nog lang en ik denk dat ik over de capaciteiten beschik om mijn titel te kunnen verdedigen. Ik heb bovendien een geweldig team achter me staan."
Het circuit van Jerez bevalt de Kentucky Kid wel. Vorig jaar werd Hayden derde in de Spaanse race, achter Loris Capirossi op de Ducati en Pedrosa. Hayden zei over de baan van Jerez de la Frontera: "Dit is zeker geen circuit dat gedomineeerd wordt door enkele lange rechte stukken. De baan kent een paar krappe bochten, maar blijft erg vloeiend. Het mooiste deel van het circuit is het stadiongedeelte. Daar moet je echt een goed ritme hebben om een goede rondetijd neer te kunnen zetten."
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://www.zweinstein.nl |
|