|
Fangio
|
Geplaatst op 01-05-2007, 17:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher stond gisteren tijdens de awardsuitreiking van de A1GP in het middelpunt van de belangstelling toen hij een verrassend bezoek bracht om de Wereldbeker van de autosport te overhandigen aan Team Duitsland.
De voormalige Ferrari-piloot zakte af naar het Royal Courts of Justice in Londen en kreeg een staande ovatie toen het publiek hoorde dat hij speciaal overgevlogen was om de trofee te overhandigen aan Nico Hulkenberg, de jonge piloot die het afgelopen A1 GP seizoen domineerde door negen overwinningen te behalen.
"De rijkunst van Nico en de prestaties van A1 Team Duitsland van dit jaar zijn uitstekend geweest," vertelde Schumacher. "Hij heeft alles wat nodig is voor de toekomst - er is nog een lange weg af te leggen maar hij werkt hard, dus waarom kan hij het niet hoog schoppen? Ik ben trots als Duitser, maar het is ook de persoonlijke relatie dat dit alles heel speciaal voor mij maakt."
De 19-jarige Nico Hulkenberg zei: "Dit is wat een rijder altijd wil bereiken. Het winnen van races en het behalen van het kampioenschap. Dat hebben we dit jaar gedaan. Het is een goed kampioenschap en het is geweldig om je land te vertegenwoordigen. Ik ben trots op deze titel."
De award voor het beste inhaalmanoeuvre ging naar Jeroen Bleekemolen, de Nederlander die in Zandvoort erin slaagde Groot-Brittannië in te halen langs de buitenkant van de Tarzan-bocht.
Circuit Park Zandvoort kreeg tevens een award voor het best georganiseerde A1 GP-event.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|