|
Fangio
|
Geplaatst op 21-05-2007, 17:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Valentino Rossi kende een moeilijke race in Le Mans. Zijn Michelin-regenbanden waren niet in staat om het op te nemen tegen de banden van Bridgestone, waardoor de Italiaan op zondag niet verder wist te komen dan een zesde plaats aan de finish.
"Natuurlijk ben ik teleurgesteld over dit resultaat, want ik had een erg goed gevoel toen het bij de start droog was. We hadden wat goede aanpassingen aan de motor gedaan en die werkten goed. Ik dacht dan ook dat ik om de overwinning zou strijden, maar helaas heeft het weer het voor ons verpest", liet Rossi weten.
Over zijn raceverloop vertelde hij: "We maakten de pitstop en in begonnen met de harde regenbanden aan het tweede gedeelte van de race , want we dachten dat het slechts licht zou gaan regenen. Helaas hadden we het mis en toen het harder begon te regenen, was mijn band te hard voor de condities. Vanaf dat moment was ik erg langzaam en had ik aan de achterkant geen grip. De laatste vijf rondjes waren best gevaarlijk, omdat het erg moeilijk was rechtovereind te blijven. Ik denk dat ik aan het eind vijf of zes seconden per ronde verloor."
"We hoopten dat we op dit circuit wat konden inlopen op Stoner en vanaf nu zal het een erg zware strijd worden, want hij is enorm snel. Niet alleen op de rechte stukken, maar overal! Ik wil Chris Vermeulen feliciteren, omdat hij een geweldige race heft gereden en hij is een soort magiër in de regen", besloot Rossi.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|