|
Johan
|
Geplaatst op 24-05-2007, 15:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Lewis Hamilton zal proberen in Monaco zijn eerste overwinning te scoren, nadat hij de eerste vier races al op het podium wist te staan. De Brit won voor hij in de Formule 1 al enkele keren op het stratencircuit en hij denkt ook dat zijn ervaring hem zal helpen, maar dat de F1 wel een heel ander verhaal zal zijn.
Hamilton won drie keer eerder in Monaco. In 2005 won hij in de F3 Euroseries beide races van het weekend en een jaar later won hij in de GP2. Toch is de Grand Prix van Monaco in de F1 een loterij, denkt hij: "Zeker. Afgelopen week hebben we eerdere races bekeken en gekeken welke verschillende strategieën je hier kunt gebruiken. Ik denk dat het vanwege de reglementen meer dan andere circuits een loterij kan zijn, maar toch zal je alsnog snel moeten zijn. Het is niet altijd de snelste rijder die hier wint. Alle puzzelstukjes moeten op de juiste plaats vallen, dus daar moeten we aan werken."
Hamilton denkt dat zijn ervaring in andere auto's hem van pas kan komen: "De auto van nu is wel anders, maar ik denk wel dat mijn ervaring helpt. Ervaring op een circuit is altijd positief en zeker op een circuit als dit. Er is geen ruimte voor fouten, je moet goed je rempunten kennen en weten waar de hobbels zijn, dus het zal zeker helpen."
Over zijn kansen sprak hij: "Ik denk dat we zeker een kans hebben. We hebben de auto de laatste paar dagen verbeterd. We worden gedurende het seizoen telkens sterker en ik denk dat we dit weekend ook heel sterk zullen zijn, maar BMW zal dat zonder twijfel ook zijn, net als Ferrari. De test ging goed, maar we moeten het afwachten. Het is nog steeds een nieuwe ervaring voor me en om hier met een F1-wagen te rijden is wel wat anders dan met een GP2- of F3-auto."
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://www.javagames.nl |
|