Fangio Geplaatst op 30-05-2007, 15:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kimi Räikkönen kende een slecht weekend in Monaco. In de kwalificatie raakte hij een vangrail waardoor zijn stuurinrichting brak, en daardoor moest hij als zestiende starten op een circuit waar inhalen onmogelijk is.

"Ik had hoge verwachtingen voor deze race; mijn eerste in het prinsdom met Ferrari. Ik heb het echter allemaal verknoeid in de kwalificatie. Ik reed toen in de tweede sessie op extra zachte banden en toen ik de chicane bij het zwembad uitkwam, raakte ik met het rechtervoorwiel de afsluiting. Het was geen zware klap maar helaas wel genoeg om de stuurinrichting en een draagarm van de ophanging te breken. We probeerden nog om de schade te herstellen maar het zou te gevaarlijk geweest zijn om terug buiten te komen zonder alles eerst grondig te controleren. Dit was duidelijk mijn fout. We moeten hier echter geen drama van maken want dergelijke zaken gebeuren nu eenmaal."

Räikkönen wist dan ook dat zijn kansen heel beperkt waren in de race. Dankzij een lange eerste stint kon de Fin alsnog opklimmen naar de achtste plaats, wat hem één puntje oplevert. Toch is Räikkönen duidelijk ontgoocheld.

"Ik wist dat ik aan een inhaalrace moest beginnen maar als je als zestiende start, kan je niet veel uitrichten. Het beste moment kende ik bij de start toen ik vier wagens passeerde. Dat zou perfect geweest zijn als ik hetzelfde vooraan de grid kon doen, zeker gezien de benzinehoeveelheid die ik had. Na de start zat ik telkens vast achter anderen. Ik kreeg niet één ronde vrije baan waarin ik kon pushen zoals ik wilde.”

“Sinds het begin van het weekend was de wagen perfect afgesteld. Ik voelde voor het eerst dat ik het maximale uit de F2007 kon halen. Het is dan ook erg vervelend als je achter een andere rijdt, en je niets kan doen. Toch kon ik een puntje scoren. Dat is beter dan niets..."

Ondanks de problemen die Kimi de afgelopen races had, blijft hij optimistisch want het seizoen is nog lang.

"De kloof tussen mij en de koplopers maakt het er niet makkelijker op, maar we zijn nog maar in het begin van het kampioenschap. We zullen er alles aan doen om hen in te halen en we zullen tot het einde strijden. Als er geen spectaculaire dingen gebeuren kunnen vier rijders een race winnen. Dat kan mij helpen om de kloof te dichten."

"Ik wist dat McLaren erg sterk zou zijn in Monaco, maar ik wist ook dat ik een goed tempo kon aanhouden. Het zou daarom leuk geweest zijn om een direct duel te kunnen uitvechten. Ik hoop dat alles de volgende keer goed gaat."

meld dit bericht aan een moderator