Tremere Geplaatst op 05-06-2007, 16:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Giancarlo Fisichella

"De laatste test en race heeft ons meer vertrouwen gegeven, dus ik denk dat we het goed zullen doen komend weekend. Het is ook een stratencircuit, dus het wegdek zal vrijdag heel glad zijn. Maar naargelang het weekend vordert en er meer rubber op de baan komt, zal er meer grip te vinden zijn. Als ik vrijdag uitrij, zal ik me focussen op het vinden van de rempunten, het heropfrissen van de rijlijn en snel genoeg door de chicanes proberen te gaan, wat heel belangrijk is voor een goede rondetijd."

"Aangezien we meer grip hebben en de wagenbalans beter is sinds de laatste paar weken, denk ik dat we optimistisch mogen zijn. Onze fabrieken werken erg hard om de wagen te verbeteren, en alle teamleden gaan tot het uiterste. Ze hebben tot nu toe fantastisch werk geleverd. Dat harde werk zal zeker zijn vruchten afwerpen, en ik heb er vertrouwen in dat we in Montreal zullen tonen dat we er terug staan."

Heikki Kovalainen

"In Canada draait alles om het vinden van een goed evenwicht tussen topsnelheid - waarvoor we weinig downforce zullen gebruiken - en stabiliteit onder het remmen en doorheen de chicanes - waarvoor we veel grip nodig hebben. Er zijn enkele vrij snelle chicanes, die we in derde en vierde versnelling nemen, en we hebben ons daarop geconcentreerd tijdens de test in Paul Ricard, aangezien de layout toen ook dergelijke bochten kende. We konden de wagen toen goed beoordelen."

"De remmen zijn ook heel belangrijk in Canada. We moeten de remkoeling juist afstellen, en je hoort de ingenieurs regelmatig vragen aan de rijders of ze willen vertragen om zo de remmen genoeg te laten afkoelen. Dit kan uiteraard moeilijk worden in een racesituatie. We hebben veel aandacht aan dit probleem besteed tijdens het testen, en het team zal zeker speciale aandacht geven aan de remmen tijdens de eerste sessies, zodat we zeker geen problemen kennen tijdens de race."

Alan Permane, head of race engineering

"Ons eerste setup-werk en de eerste bandentests hebben we reeds afgewerkt in Paul Ricard. We hebben toen ook met ons aerodynamisch pakket gereden, om de eigenschappen ervan te testen tijdens het rijden met weinig downforce."

"We hebben de wagens goed voorbereid voor een zware trip, er moet namelijk twee keer gereden worden in één week. We hebben er ook moeten voor zorgen dat de wagen voldoet aan de nieuwe regel inzake de flexibiliteit van de achtervleugel. We waren wel niet bang op dat vlak, maar je kan het je niet veroorloven om daardoor uit de race genomen te worden als je zo ver van huis bent."

meld dit bericht aan een moderator

http://www.zweinstein.nl