|
Fangio
|
Geplaatst op 11-06-2007, 15:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kimi Räikkönen, 5de
"Het was een heel moeilijke race voor mij, vanaf het begin. Ik had niet zoveel grip bij de start doordat ik op de vuile kant van de baan moest starten en ik Felipe's wagen raakte met mijn voorvleugel. Daarna waren er zoveel safety car-periodes dat het echt chaos was."
"Na het accident van Kubica raakte een stuik puin mijn voorvleugel waardoor ik ineens enorm veel onderstuur en wat moeite met de remmen had. Al deze problemen samen zorgden voor een heel gecompliceerde race. Op het einde van de dag kon ik echter wat punten behalen: het kon beter geweest zijn, maar ook veel slechter."
Felipe Massa, Diskwalificatie
"Wat er gebeurde bij de pitstop is echt jammer. Ook al hielp de safety car me niet, ik had een goede race en ik kon enkele belangrijke punten scoren voor het kampioenchap. Jammer genoeg keek ik bij het verlaten van de pits niet naar de lichten, deels omdat er zoveel andere wagens in de pitlane zaten achter mij."
"Het is waar dat McLaren heel sterk was, maar dit was niet het resultaat dat we zouden moeten hebben, we konden op het podium eindigen. Het seizoen is nog lang en nog helemaal open. We moeten werken om onze prestatie te verbeteren. Ik ben blij dat Kubica, die een vriend is van mij, geen erge blessures heeft opgelopen bij zijn accident: het is bijna een mirakel."
Jean Todt, teambaas
"We hadden een lastige race verwacht, maar gezien het resultaat was dat een eufemisme. Het enige positieve nieuws van de dag is dat Kubica het goed stelt, in acht nemende aan welke impact hij onderhevig was. In een race die verwarrend en chaotisch was dankzij de vele safety car-periodes, konden we wegkomen met maar vier punten voor Kimi, wiens wagen beschadigd werd tijdens een aanraking in de eerste bocht en omwille van het accident van Kubica."
"Wat Felipe betreft, werd hij gediskwalificeerd omdat hij de pits uitreed toen het licht nog op rood stond. Natuurlijk is dit geen leuk moment voor ons. Nu moeten we alles van dit weekend bestuderen om te begrijpen hoe we verder kunnen werken. Het is niet de eerste keer dat we in een soortgelijke situatie hebben gezeten en we hebben altijd aangetoond dat we ons uit deze moeilijkheden kunnen werken."
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|